Vetropack |Láhve pro 21. století
Vinaři čelí rostoucímu tlaku na udržitelnost i snižování nákladů, ale zároveň nemohou ustupovat z požadavků na kvalitu, identitu své značky a ochranu vína. Ve správnou chvíli přicházejí výrobci skla s optimalizací hmotnosti – trendem, který znamená víc než jen pouhé vylehčení láhví. Zatímco klasické vylehčování láhví znamená jednoduše snížení hmotnosti, optimalizace hmotnosti je komplexní proces.
Ve společnosti Vetropack, která patří mezi přední výrobce skleněných obalů, se touto problematikou zabývá speciální projektový tým. „Naším cílem je najít takovou podobu láhve, která splní všechny funkční i estetické požadavky – od pevnosti přes vzhled až po technickou proveditelnost a ekologickou stopu,“ vysvětluje Dennis Gsell, člen projektové skupiny. Při vývoji se zohledňuje celá řada faktorů: robustnost dna, tvar ramen, ale i složení skla nebo použití inovativní technologie, která umožňuje vyrobit vylehčené, a přesto odolné skleněné obaly. Výsledkem jsou láhve, které nejen šetří suroviny a emise CO₂, ale zároveň zvyšují efektivitu při paletizaci a logistice – a tedy přinášejí úspory pro vinaře.
Ve vinařském segmentu Vetropack testuje nové ultralehké láhve burgundského tvaru, které mohou v budoucnu poskytnout ideální kombinaci elegance, funkčnosti a udržitelnosti. Zkušenosti z jiných segmentů – například s opakovaně použitelnými pivními lahvemi, jejichž hmotnost byla snížena o 30 % – ukazují, že inovace mohou jít ruku v ruce s vyšší odolností a kvalitou. Optimalizace skleněných láhví není jen otázkou technologie – je to přístup, který nabízí přidanou hodnotu zákazníkovi i planetě.
Více na www.vetropack.com
Partneři