W-D > Články > Rozhovory >

Lubor Cerva, Ondřej Jelínek |KVĚTNÁ 1794, prestižní sklárna navazující na bohatou historii

25.09.2020 |
Rozhovory

Sklárna KVĚTNÁ 1794 vstoupila na trh prémiového vinného skla ve velkém stylu. Její výrobky ihned zaujaly profesionály i náročné privátní zákazníky. Za projektem KVĚTNÁ 1794 stojí tři podnikatelé a zároveň přátelé Lubor Cerva, Ondřej Jelínek a Jan Tesař. Všichni tři s velkou vášní pro dobré víno a cestování. A právě Lubora Cervu a Ondřeje Jelínka jsme si pozvali k tomuto rozhovoru.

Lubor Cerva za svůj život prošel mnoha obory. Po revoluci začal podnikat v zahraničním obchodu, v roce 2009 převzal zkrachovalé sklárny ve Světlé nad Sázavou a v roce 2010 sklárnu Květná ve Strání na Moravě. Ve sklářském oboru dnes pracují i dva z jeho tří synů. Ondřej Jelínek je milovníkem dobrého vína a jídla. Více než 20 let podniká v několika oborech, je zakladatelem a spolumajitelem skupiny poradenských firem LANDMARK HOLDING, které stále aktivně řídí. Sklárna Květná v současné době představuje jednu z posledních fungujících ručních skláren v celé Evropě a na českém a zahraničním trhu prodává své výrobky pod značkou KVĚTNÁ 1794.

Lubore, jak ses vlastně dostal k podnikání v oboru sklářství?

L. C.: K podnikání v oboru sklářství jsem se dostal před více než deseti lety nákupem zkrachovalé sklárny ve Světlé nad Sázavou. Tehdejší potřeba dekorování strojově vyráběných předmětů, ale následně i nápojového skla mě dovedla k přikoupení sklárny v Květné na Moravě, která mě fascinovala svojí historií a dovedností tamních sklářů při ruční výrobě.

Jaký byl vývoj tvého podnikání v tomto oboru?

L. C.: Za mého desetiletého působení ve sklářském oboru musím konstatovat, že jsme svědky pomalého konce této industrie na evropském území. Zažil jsem mnoho úpadků sklářských firem po celé Evropě a zdá se, ze covidová doba bude mít zcela zásadní dopad na existenci těch stávajících. Nastal masivní odklon od dekorací, které jsme v Květné dříve dělali pro východní země - zejména Rusko. Obecně je motorem všech zákazníků nabídka co nejnižší ceny, nicméně se zřetelně profiluje také klientela, která nežádá kvantitu, ale absolutní kvalitu, a to nás přivádí k přesvědčení, že špičkové výrobní kapacity v Evropě mohou stále ještě přežít.

Nyní své zboží uvádíte na trh pod značkou KVĚTNÁ 1794. Co vedlo k tomuto vývoji, jak vzniklo nové strategické partnerství a co do tohoto projektu každý z nových partnerů přináší?

L. C.: Značka KVĚTNÁ 1794 je výsledkem dohody mezi Ondřejem a mnou ,ke které vedly dlouhé měsíce diskusí a plánování. Hlavním cílem je soustředit se na domácí trh a klientelu, která je dobře orientovaná ve víně a věcech s tímto oborem spojených.

O. J.: Přesně tak. S Luborem jsme milovníci kvalitního vína a pravidelně se potkáváme na různých akcích s lidmi, kteří mají k vínu blízko, takže při rozhovorech s těmito lidmi jsme došli k přesvědčení, že trh nejen ve světě, ale i v České republice si žádá kvalitní ručně vyráběné nápojové sklo.

Celý rozhovor si můžete přečíst v aktuálním vydání magazínu WINE & Degustation.

Připravil: Michal Šetka

Foto: Archiv společnosti KVĚTNÁ 1794


Partneři

Aktuální číslo

Předplatné


PřihlášeníRegistrace

Zapomněli jste heslo?

Prosím, zadejte Vaše uživatelské jméno nebo e-mailovou adresu. Budou vám okamžitě zaslány pokyny pro resetování hesla.

Návrat na přihlašovací formulář

© YACHT s.r.o. | Všechna práva vyhrazena
Created by EI